تراشکاری

قیمت انواع خدمات تراشکاری


تراشکاری یعنی براده برداری از فلزات با هدف شکل دادن آن ها، توسط ماشین تراشکاری.  در این فرایند فلز مورد استفاده با قدرت و سرعت از پیش مشخص شده به چرخش در می آید و تیغه های دستگاه تراش نیز بر روی فلز شروع به حرکت می کنند.

تراشکاری عموما با دستگاه تراش انجام می شوند . دستگاه تراشکاری یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین ابزار ها در صنعت می باشد. تراشکاری به چهار صورت انجام می شود ، که این چهار روش عبارتند از:  تراشکاری استوانه‌ای، تراشکاری مخروطی، بازرسی جوش و شیار خارجی.  

محور حرکت قطعه می‌تواند خط صاف یا در راستای مجموعه‌ای از منحنی‌ها و زوایا باشد. معمولاً اصطلاح تراشکاری برای توضیح تولید سطح خارجی با عمل تراش به کار برده می‌شود، در حالی که برای تولید سطوح داخلی از واژه بورینگ استفاده می‌شود؛ به همین دلیل، عبارت «تراشکاری و بورینگ» برای خانواده بزرگ‌تری از فرایندها به نام تراشیدن استفاده می‌شود.

فرایند تراشکاری می تواند به  صورت دستی و اتوماتیک انجام شود.

فرایند تراشکاری با دستگاه سنتی تراش نیازمند ، حضور و نظارت دائمی اپراتور می باشد.

فرایند های تراشکاری شامل دسته های زیادی می شود که در ادامه با هم چند دسته را بررسی می کنیم.

  • رو تراشی :

 درواقع تراشکاری از ابتدایی ترین بخش های فرایند ماشین کاری می باشد. برای انجام این فرایند ساده می بایست محور چرخش قطعه و ابزار برش موازی یکدیگر قرار بگیرند و بخشی از قطعه که می خواهیم عمل تراشکاری را بر روی آن انجام دهیم به چرخش در می آید.

  • شیارتراشی :

برای ایجاد شیاری بر روی سطح خارجی استوانه قلم شیار تراش در راستای شعاع قطعه به آرامی در داخل آن نفوذ می‌کند و شیاری برابر با پهنای قلم بر روی سطح خارجی قطعه استوانه ای ایجاد می‌کند.

  • پیچ تراشی :

برای پیچ تراشی با استفاده از ماشین تراشکاری از رنده‌های پیچ بری استفاده می‌شود. رنده‌های پیچ بری جزئی از رنده‌های فرم بوده و لازم است که فرم لبه برنده آن‌ها با فرم شیار دندانه پیچ مطابقت داشته باشد. حال با استفاده از ابزار مخصوص و استفاده از میلهٔ هادی و استفاده از روش‌های گرداندن قطعه یا استفاده از ساعت پیچ تراشی؛ پیچ تراشیده می‌شود.

  • آج زنی :

آج زنی به معنی، ایجاد شیار هایی با شکل های مختلف و منظم؛ در تمام قسمت های قطعه می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و نیز مشاوره جهت دریافت خدمات تراشکاری بر اساس نیاز خود ، از طریق شماره های تماس ، با متخصصین ما در مجموعه رولینگ کاران تماس حاصل فرمایید .

تراشکاری

این خدمات رو می توانید هم به صورت تماس تلفنی و هم به صورت پیام در واتساپ سفارش دهید.

در صورتی که مایل به دریافت مشاوره هستید نام و شماره خود را در فرم زیر وارد کنید تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *